Erika és Robi
2017. február

„,EMBEREK: nekünk csak pozitív élményeink vannak az ott élőkkel (Mahe-szigete) kapcsolatban. Nagyon segítőkészek: szerintem ez az egyik legfontosabb dolog akkor, amikor az ember egy nagyon távoli, számára ismeretlen helyre, kultúrába csöppen.”

Most van egy kis időm, hogy megpróbáljam összeszedni és leírni élményeinket Seychelle-szigetekkel kapcsolatban.
Nem lesz egyszerű, hiszen rengeteg élmény, hatás éri az embert.
IDŐJÁRÁS: legelső hatás, ami mindenkit ér ahogy a szigetre érkezik az az időjárás. Kiléptünk a repülőgép ajtaján reggel 07.00 óra után és megütött a páradús levegő. Már reggel kellemes meleg volt, eső utáni állapot: magyar viszonylathoz képest rendkívül párás levegő. Tehát aki nem nagyon bírja a párás levegőt, az azért jól gondolja meg hogy belevág-e ebbe a kalandba.

Tovább olvasom >>>

Erika és Robi
2017. február

Nem lesz egyszerű, hiszen rengeteg élmény, hatás éri az embert.

Mi is mint a legtöbb nyaraló, “telelő”, azon izgultunk hogy legyen jó időnk. Le kell szögeznünk: egy másodpercig sem fáztunk, az idő meleg volt végig. Az egyetlen ellenfél az eső és a szél volt. /ez máris kettő/. Itt tartózkodásunk alatt két esős nap volt, de akkor se egész nap esett, hanem 15-20 perces zuhék voltak és utána rövid időn belül újra kiderült az idő.
Az a megállapítás is igaz, hogy a sziget egyik pontján lehet hogy esik, de a másikon nem. Ezt mi is megtapasztaltuk, hiszen a szigetet kettéválasztó hegyek nagyban befolyásolják az időjárást. Szóval egy kis esőtől nem kell megijedni. Esőben is nagyon jó az óceánban fürödni, tapasztalatból mondom.

EMBEREK: nekünk csak pozitív élményeink vannak az ott élőkkel (Mahe-szigete) kapcsolatban. Nagyon segítőkészek: szerintem ez az egyik legfontosabb dolog akkor, amikor az ember egy nagyon távoli, számára ismeretlen helyre, kultúrába csöppen. Nagyon sokan tudnak-tudogatnak angolul, tehát nyugodtan lehet kérdezni tőlük.
Nagyon érdekes volt számunkra hogy milyen sokszínű a társadalmuk etnikai összetétele. Látszatra elég jól élnek így egymás mellett.
Emellett szembetűnő, hogy Seychellenek  bár vannak “meseszerűen gyönyörű” részei, de az ott élőknek nem annyira mesés az életük. Nem a legmagasabb életszínvonalon élnek. De mindezek ellenére mégis a nyugodtság áradt az ott élőkből és nem az idegesség, a rohanás. Ránk ez a “mentalitás, életstílus” is nagyon jó hatással volt amíg ott tartózkodtunk.
3 rövidke történetünk:
-a piacon nézelődtünk, vásárolgattunk. Egy ruhát vettünk a feleségemnek. A vásárlás végeztével az eladó néninek megemlítettem, hogy ez egy szülinapi ajándék a feleségemnek, mert aznap volt a szülinapja. Az eladó néni teljesen felvillanyozódott, gratulált, megpuszilta a feleségemet és még egy karkötőt adott ajándékul a ruha mellé.
-vártuk a buszt a megállóban egy vasárnapon. (Hétvégén itt is jóval ritkábban járnak a buszok.) A megállóban egy anyuka a gyermekével úgyszintén várakozott. Megkérdeztük tőle tudja-e mikor várható a busz. 15-20 perc, felelte. Közben a megállóban megállt egy autó és egy ismerőse felvette őket. Majd nagy meglepetésünkre nyitják a hátsó ajtót, hogy mi is szálljunk be, mert elvisznek. A sofőrrel is elbeszélgettünk, aki egyébként kiderült, hogy rendőr és hazafelé ment a munkából.
-egyik nap autót béreltünk és kerestük a vízeséshez vezető utat. Hát nem nagyon találtuk, ezért megálltunk és két fiatal sráctól megkérdeztük hogy merre is kéne mennünk. Egyikőjük szívesen felajánlotta, hogy beül mellénk és elnavigál oda bennünket. A segítségével találtunk oda, nélküle nem ment volna.

KÖZLEKEDÉS: 3 féle opció létezik, ha az ember fel akarja fedezni a szigetet: autóbérlés, tömegközlekedés= helyi buszok, vagy a taxi.
Mi a buszt csak Victóriába való beutazásra használtuk (a szállásunk a Baie Beau Vallon partszakaszon volt). Így 1/4 órás buszozással bent is voltunk a fővárosban. A buszok tekintetében egy kicsit “megállt az idő”: a mi kiöregedett Ikaruszainkhoz tudnám hasonlítani. De a buszsofőrök nagyon ügyes kezűek, jól tekerik a kormányt: kell is, mivel igen dimbes-dombos kanyargósak az utak arrafelé. Ja, és igen szűkek és nem ismerik a járdaszegélyt: így az út szélén vagy vízelvezető árok vagy a szakadék van.
2 napra béreltünk autót. Bevallom még soha ezelőtt nem vezettem jobb kormányos autót és soha nem vezettem baloldali közlekedésben. Eleinte nagyon oda kellet figyelnem mindenre, de aztán elég jól megszoktam, hogy itt egy kicsit másként vannak a dolgok, mint idehaza. Én azért csak “gyakorlott” vezetőknek ajánlanám ezt a fajta kihívást.
A taxival mi nem próbálkoztunk, mivel autót béreltünk.
Fel kell rá készülni, hogy nincsenek kitáblázva a dolgok, hogy mi hol van, hány kilométerre, vagy, itt fordulj jobbra, ott balra hogy eljuss A-ból B-be. Ez egy kicsit izgalmasabbá tette a sziget felfedezését, de így rá voltunk utalva hogy kapcsolatba kerüljünk az itt élőkkel, ezáltal “közelebb kerülhessünk a szigethez”.

STRANDOK:  mi a sziget északnyugati részén voltunk: Baie Beau Vallon, Coral Strand Hotel. Bátran merjük ajánlani mindenkinek. Ez a partszakasz egy nagyon hosszan elnyúló homokos part. Ami számunkra nagyon pozitív meglepetés volt, hogy a legnagyobb melegben sem volt forró a homok a lábunk alatt. Szuper! Az óceán pedig reggel-délben-este-éjszaka állandó hőmérsékletű volt. Szuper!
Számunkra a legszebb, legszuperebb, legélvezhetőbb partszakaszok az Anse Intendance /No1./, Anse Takamaka, Baie Lazare. Érdemes megnézni (mivel itt veszélyes az úszkálás), csipkézett sziklái miatt szép a Pointe Police és amit nem érdemes kihagyni, bár egy jó 1-1/2 órás túrázással közelíthető meg az Anse Major. Ezt a legutóbbit a legutolsó napra hagytuk, de ez megkoronázta az ottlétünket: gyönyörű helyen túráztunk és egy még gyönyörűbb öbölhöz érkeztünk. Igaz itt elég hullámos volt az óceán, de így is bemerészkedtünk, hogy lehűthessük magunkat és erőt gyűjtsünk, feltöltődhessünk a visszafelé túrázáshoz, és egyben a hazafelé útra.
Ajánlom mindenkinek hogy bátran fedezze fel magának a szigetet!!!!
Még egy szuper ötlet: rövidke hajós kirándulás és sznorkerezés Szt. Anna-sziget, Moyenne-szigetnél, kihagyhatatlan!!!